Menu

Μονή Φιλοθέου

  • Από 
Μονή Φιλοθέου

Ιερα Μονή Φιλοθέου - The Holy Monastery of Filotheou

Πρώτη αναφορά της Μονής γίνεται σε έγγραφο του 1013, όταν ονομαζόταν «Μονή της Πτέρης» Δύο έτη αργότερα αναφέρεται με το σημερινό όνομά της, το οποίο φαίνεται να είναι το όνομα του κτήτορα. Κατά το 16ο αι., ηγούμενος της ήταν ο άγιος Διονύσιος ο οποίος αργότερα ίδρυσε τη Μονή του Αγίου Διονυσίου στον Όλυμπο. Στη Φιλοθέου μόνασε κατά το 18ο αι. και ο πολύς, άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός. Το Καθολικό, τιμώμενο στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, κτίσθηκε στη θέση του παλαιού το 1746 και τοιχογραφήθηκε κατά τα έτη 1752 και 1765. Η Τράπεζα έχει τοιχογραφίες του 16ου αι. Το σημαντικότερο κειμήλιό της είναι η θαυματουργός αμφιπρόσωπη εικόνα με παράσταση της Παναγίας Γλυκοφιλούσας στη μία πλευρά και τη Σταύρωση στην άλλη.

 

 

 

This monastery is first mentioned in 1013, recorded as the "Monastery of Pteres". Two years later is mentioned by its present name, which to be that of the founder. In the 16ththth century. The monastery’s greatest treasure is a reversible icon showing the Sweetly-Kissing-Virgin on one side and the Crucifixion on the other. century abbot was the St Dionysios who later founded the monastery of St Dionysios on Mt. Olympos. The great St Cosmas Aetolos was a monk at this monastery in the 18 century. The katholikon dedicated to the Annunciation, was built in 1746 on the site of the earlier church, and frescoed in 1752 and 1765. The refectory contains wall-paintings of the 16

 

 

 

Λεζάντες Φωτογραφιών

Moni Filotheou 01

 

Moni Filotheou 02

Στο δάσος της Μονής.

The monastery forest.

 

Moni Filotheou 03

Το καθολικό από βορειοδυτικά.

The katholikon, from the northwest.

πηγή: Xαρίτωνος Μοναχού

Ματιές στον Άθω – Images of Athos

Έκδοση 3η, Άγιον Όρος 2007

ISBN 960-7735-04-8

Τελευταία τροποποίηση στιςΤετάρτη, 02 Απρίλιος 2014 22:49
επιστροφή στην κορυφή
presslogo1 (1).png
 
 

Αγιορείτικη Ζωή

Ακολουθείστε μας στο facebook
Ακολουθείστε μας στο twitter